Kind & Voeding
Een product van Stoarm

Nieuws

Alcohol in puberteit voorspellend voor drankgebruik later

21/05/2013

Tieners die tijdens hun puberteit beginnen met drinken hebben grotere kans op een drankprobleem als volwassene dan jongeren die op een ander moment beginnen.

Lees verder...

Ondergewicht bij kinderen groeiend probleem

16/05/2013

Recent Brits onderzoek toont aan dat één op de 17 Britse kinderen te dun is. Experts waarschuwen voor dit groeiende probleem.

Lees verder...

Meer kans op ontwikkelings –problemen bij matig te vroeg geborenen

14/05/2013

Kinderen die 4 tot 8 weken te vroeg worden geboren, hebben grotere kans op ontwikkelingsproblemen dan eerder werd gedacht.

Lees verder...

Belgisch onderzoek naar verband tussen belonen en gezond eten bij kinderen en jongeren

09/05/2013

Recent is het grootschalige multi disciplinair eREWARD-project van start gegaan. Het REWARD-team onderzoekt hoe kinderen en jongeren kunnen leren gezondere voedingskeuzes maken.

Lees verder...

Passende figuren en interactief voorlezen zetten kleuters aan tot gezonder eten

07/05/2013

Kleuters kiezen eerder voor groente en fruit als er een getekend figuur op de verpakking staat. Simone De Droog onderzocht de invloed van getekende figuren op de gezonde keuzes van kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 6 jaar. De Droog promoveert 16 mei op dit onderzoek aan de Universiteit van Amsterdam (UvA).

Lees verder...

Verband tussen geboortegewicht en autisme ontdekt

02/05/2013

Baby's die bij de geboorte licht of juist zwaar zijn, blijken later vaker autisme te ontwikkelen dan baby's met een gemiddeld gewicht.

Lees verder...

Bij verslikken,voeding niet altijd indikken

29/04/2013

Kinderen met neurologische aandoeningen hebben vaak problemen met eten, drinken en slikken.

Lees verder...

Kans op coeliakie kleiner bij vroege introductie glutenbevattende voeding

25/04/2013

Voor baby’s die vanaf vier maanden geleidelijk kleine hoeveelheden glutenbevattende voeding krijgen gecombineerd met borstvoeding is dit gunstig voor de coeliakie prevalentie.

Lees verder...

Beperkt alcohol tijdens zwangerschap geen invloed op ontwikkeling kind

23/04/2013

Het met mate drinken van alcoholische dranken tijdens de zwangerschap is volgens Britse onderzoekers niet gerelateerd aan ontwikkelingsproblemen bij jonge kinderen.

Lees verder...

Peuters krijgen teveel zoete drankjes

18/04/2013

Een derde van de kleine kinderen drinkt minstens drie keer per dag een zoet drankje (zoals diksap, appelsap, thee met suiker, limonade etc.). Hierdoor krijgen zij veel suikers binnen, waarvan steeds duidelijker wordt dat dit overgewicht veroorzaakt. Dit concluderen onderzoekers van GGD Midden-Nederland naar aanleiding van de Gezondheidsmonitor onder 0- tot 4-jarigen.

Lees verder...